Töötajad ootavad personaalselt ja paindlikult lähenemist õppimisele. See tähendab võimalust kujundada õpiteid vastavalt rollile, arenguvajadustele ja karjääriplaanile. Upskilling ja reskilling ei ole enam valikud, vaid vältimatu strateegia, et hoida töötajate oskused tasemel ja tagada organisatsiooni konkurentsivõime. Juhtide vastutus ja tähelepanu laienevad noorte potentsiaaliga töötajate arenguambitsiooni toetamiselt üha enam kogenud ekspertide arendamisele, kes võib-olla ise ei märka, et vajavad suurepärase soorituse tagamiseks lisaoskusi või millegi uue õppimist. Mingil määral võib kogenud töötajatega tegelemist pidada isegi organisatsiooni sotsiaalse vastutuse osaks – tuleb tegutseda enne, kui ainsaks võimaluseks on stagnatsioon või konkurentsist väljakukkumine.

 

Peaasi, et loengut ei oleks!

Seda ootust on kuulnud ilmselt kõik koolitajad. Võib nentida, et olukorras, kus tehisintellekt ja digitaalsed tööriistad ning e-õppekeskkonnad on loonud rohkesti uusi võimalusi lühemateks ja mitmekesisemateks koolitusteks, mis vastavad vaheldusrikka ja kaasava metoodika poolest paremini õppijate vajadustele, loovad  parima mõju endiselt inimesed: oskuslikud koolitajad, motiveeritud õppijad ja vastutustundlikud ning inimeste arengut teadlikult toetavad juhid.

 

Sama raha eest rohkem lühema ajaga

Koolitused ei ole ammu enam pelgalt teadmiste edasiandmine või kõigile kohustuslik õppetsükli läbimine. Need on strateegiline investeering inimeste ja organisatsiooni tulevikku, mis arvestab ka personaalseid vajadusi, võimekust ja potentsiaali. Oluline küsimus, mis ootab lahendamist, on ilmselt seotud ka eelarvega – kuidas saada mõistliku invetseeringuga maksimaalne tulemus. Tõhusust mõõdetakse ka ajakuluga – lühemad koolitused on aina populaarsemad. Neid on lihtsam paigutada tööpäeva sisse ja osalejatel ei teki tegemata töö pärast lisapingeid. Samas tuleb tihti arvestada iseseisva õppimisega, mis toiub enne ja peale koolitust.

Ära ei tohi unustada koolituste eesmärki. Kõike ei saa kiiresti õppida, vaja on ka mõtestada, kinnistada, vaielda ja katsetada. Päriselt ei kao praktilise aktiivse tegutsemise kõrval kuhugi ka intellektuaalselt stimuleerivad arutelud, kontseptuaalne mitmekeskesisus ja soov teada saada, uurida ning tunda rõõmu mitmetahulistest teooriatest ja nende seostamisest tekkivatest taipamistest. Mõne metoodika äraõppimine võib võtta päris palju aega enne, kui see omaseks saab.

 

Kõik arenevad, keegi pole valmis

Juhid vastutavad selle eest, et koolitused oleksid strateegiliselt vajalikud ja toetaksid organisatsiooni eesmärke.

Koolitajad peavad arendama oma digioskuseid ja koolitusmeetodeid, et pakkuda kaasavat ja tulemuslikku õpikogemust ning paindlikke õppevorme.

Õppijad harjuvad võtma vastutust oma õppimise, õpitu rakendamise ja pideva enesearengu eest.

 

Hea tulemus võib peituda koosloomes!

Autor: Piret Jamnes, partner ja arendustiimi juht