Lugu sellest, kuidas sündis Haridusjuhtide Praktikaprogramm ja miks Fontes selle eest seisab.
Haridusjuhtide praktikaprogramm on palju enamat kui pelgalt sektorite ülene kogemuse vahetus – see on juhtide arengukiirendi. Haridusjuhtide praktikaprogramm loodi 2019. aastal koostöös Tallinna Haridusameti, Heateo Haridusfondi ja Fontesega.
Fontes on sotsiaalselt vastutustundliku ettevõttena panustanud Heateo SA tegevusse ning haridusvaldkonna edendamisse alatest 2007. aastast. 2019. aastal sündis ühine idee luua Haridusjuhtide Praktikaprogramm, mis ühendaks juhtimisarengust huvitatud haridusjuhid ning erinevate äri- ja riigiettevõtete kogenud juhid mentoritena, et pakkuda haridusjuhtidele personaalset ja tulemuslikku juhtimismentorlust ning juhtimisprogrammi.Tänaseks on programmis osalenud ca 15% Eesti haridusjuhtidest, seda nii üld-, kutse- kui alusharidusejuhid.
“Iga talent vajab märkamist nagu iga lill vajab kastmist – nii õpilane, õpetaja kui ka (kooli/lasteaia)juht”- Piret Jamnes
Fontesel on Haridusjuhtide praktikaprogrammis keskne ja mitmetahuline roll – olles nii programmi üks algatajatest kui ka selle strateegilise arenduse ja elluviimise eestvedaja. Tegemist on ühe Fontese mahukama juhtimisprogrammiga, millesse panustab ligi kaheksa Fontese konsultanti ja eksperti: programmi üldjuhtimisse, osalejate hindamisse (juhiprofiili kaardistusse), praktikaettevõtete kaasamisse ja toetamisse, töötubade ning ürituste läbiviimisse, individuaalsetesse coaching’u sessioonidesse ning metoodilise toe pakkumisse mentoritele.
Fontese partner Piret Jamnes avab miks Fontes selle programmi eest seisab: “Meie Fonteses toetame talentide arengut. Iga talent vajab märkamist nagu iga lill vajab kastmist – nii õpilane, õpetaja kui ka (kooli/lasteaia)juht. Haridusjuhil on võtmeroll keskkonna loomiseks, mis soodustab igaühe individuaalse arengutee kujunemist. Juhi tegevusest ja tegematajätmistest sõltub see, kuidas õpilane ennast ja maailma avastab ning kuidas õpetaja väärtust loob ja areneb. Kool/lasteaed arendab ka lapsevanemat ja ühendab kogukonda. Seal on ka oma eriline miski, nö tähetolm, mida ei saagi kirjeldada. Samas on haridusasutus organisatsioon, mille juhtimisel saab kasutada mujal väljatöötatud ja katsetatud mudeleid, mis juhi elu lihtsamaks ja kõigi teiste toimetamise tähendust loovamaks ja kergemaks teevad. Haridusjuhtide praktikaprogrammis just sellele protsessile tahamegi kaasa aidata.”
Programmi eeluviimises on oluline roll mitmel Fontese eksperdil, kelle ühine panustamine ja professionaalsus on aidanud kujundada iga osaleja kogemust ja arengut. 2025. aasta programmi panustasid: Teele Dintšenko, Piret Jamnes, Juta Palmeri, Tiiu Allikvee, Andra Värnik ja Henry Uriko – olgu selleks juhtimisprofiilide kaardistamine, mentorite toetamine, töötubade läbiviimine või metoodiline arendus. See on tiimitöö kõige paremas tähenduses.
Fontese jaoks on programmi tähenduslikkus suur – see toetab juhtimiskultuuri arengut Eestis ning võimaldab tuua haridussektorisse uusi vaatenurki ja koostöövorme. Haridus on valdkond, kuhu Fontes on juba aastaid oma tähelepanu ja ühiskondlikku panust suunanud, mistõttu on Haridusjuhtide praktikaprogramm strateegiliselt ja väärtuspõhiselt väga oluline projekt.